Última modificación: 21/08/2014 10:15 am

Symbols of the University

Historical review

The University of Quindío was created by the City Council of Armenia by Agreement Number 23 on October 14, 1960 taking into the idea of Mr. Darío Leyva Troncoso and Alirio Gallego Valencia. Twenty-two (22) years later, the meeting by Ordinance Number 14 of 1982, the university  became an institution of departmental type.

The first center of public higher education in Quindío started operating in 1962 with programs as Agronomy and Topography, setting the standard of a new decade in academic training in the region. In that moment, it began the search for educational alternatives in our institution.

At this moment, the University of Quindío has the following faculties: Humanities, Health Sciences,Engineering, Accounting, Management and Education in two modalities: face to face and distance. In this way, the institution becomes an essential actor in the development of scientific and technological knowledge of the west of the country.

History of  the University of Quindio.

Symbols

Logotype

Since its founding in 1960, the University of Quindío has had several logos  which remained for similar time periods.

The current logo of the institution was born about 20 years ago.

Manual de Imagen Corporativa de la Universidad del Quindío

Descargar Manual de Imagen Corporativa de la Universidad del Quindío.

Anthem

Anthem of the University of  Quindío

Desde el fondo del alma quindiana
Nuestro claustro glorioso surgió;
La verdad, el saber, la esperanza
Con destellos de luz se plasmó

CORO

Universidad, Universidad
Al unísono todos cantemos
Universidad, Universidad
Alma mater, por tí triunfaremos.

En las aulas se escucha el murmullo
De las mentes, dispuestas, conscientes,
De la lucha vital, que es orgullo,
De las almas inquietas, valientes.

Y el saber refugió su sonido
En cadencias de amor y cafetos
Eres "Universidad del Quindío"
Un remanso de luz e intelecto.

Letra: Gloria Gómez de Arango.
Música: Lucas Fabián Molano.

Video del Himno Universidad del Quindío

Audio del Himno Universidad del Quindío:

Flag

Estamp

The stamp was designed with the purpose of commemorating the golden anniversary of the University. The number 50 is put on the colors of the flag of department and institutional logo appears in the bottom right. It symbolizes a sense of belonging and institutional commitment to the region.

Manual de Uso de la estampilla para conmemorar los 50 años.